Friday 23 September 2011

AKU CIPTA REKOD!!




Assalamualaikum..
dah berkepuk dah blog aku nih!!! sebulan x update.. hahah.. sowi2.. so,....
Aku dah cipta rekod?! Rekod ape yang aku buat?! jeng3...
  org pertama yang sampai marikh? Buka tin pkai kaki? Lelaki pertama kat malaysia ngaku botox?! muka sama ngan awal?? akim?? imran ajmain?? izwan pilus?? hak3..
no! no! and no!! hahaha...

aku cipta rekod aku kat sini... 

klcc!!

so, korg agak2, ape rekod aku buat?? huhu
naik klcc pkai tangga?? panjat klcc??? cuci cermin2 kat klcc tu?! salah.. salah!!! and salah!!


jawapannya, aku ade show kat klcc....  masa tu ade majlis tadarus al-quran peringkat menara petronas..hak3..

so, rekod ape yang aku buat?? jeng3....
ikut kata org2 kat Petronas tu, kami ni first zapin group menari kat ctu.. Menari zapin kat tngkat 41!! lbih 400 kaki dari aras laut!! rekod la gak kan?? cukup la rekod untuk aku jer.. huhu


bangga doe dpt menari kat ctuh.. bukan senang nak masuk menara Petronas nih... kalo menara 2 mmg die open utk public, utk nak naek ke skybridge tuh kan.. but menara 1 ni, hanya pekerja petronas je boleh masuk.. org luar mmg xdapt la... kena ade sebab2 tertentu jer boleh masuk... so, aku nih antara org yg lucky la dpt masuk.. hik3..

nak cter psal kat dlm tuh plak kan... die punya security... pergh.. tip top!! nak masuk bangunan die macam nak masuk plane.. mula2 ade card slot macam lrt tu.. kad tu mcam touch n go.. kena amek kat kaunter.. and, pekerja2 die pon kena touch gak... lpas tu plak, korg kena scan satu bdan mcam kat airport la.. cek korg ade bwak besi2 ke x... cek dlm beg korg ade ape.. so, kalo ade sesape bwak kondom mesti kantoi.. errr.... hak3..

ni lah pas tu.. walaupon pkai pas harian jer, bangga seyh!!

masa training kat ctu, banyak gila benda yang berlaku... masa tu hujan, jadi boleh nampak keadaan sekeliling klcc tuh masa tgh hujan... kwasan mana yg kena hujan dulu, pastu awan tu bergerak... huhu.. peristiwa lucu plak, masa tengah berlatih utk show esoknya tu, aku terjatuh lbih dari 3 kali... mmg carpet kat dlm tuh licin, tpi yg jatuhnya aku sorg jer.. haish... adakah tapak kaki ku ini kurang geseran???  T_T

kebetulan pulak, kitorg xdiberi bilik utk kitorg tukar baju, make up2, hahah..... so, one of the staff ade bagi satu bilik yang agak besar... bilik VIP!!!! haha... gempak x kitorg... huhu.. pastu ape lagi, dengan lighting yg cantik dlm tuh, hiasan yang cantik, kitorg pon, pose la!! haha..

dalam vip room... blkg tuh jmbtan klcc tuh.. cntik kan pemandangan die.. huhu...

gmbar kat kerusi.. hoho


ade macam gmbar iutk front page magazine x?? haha :P

kami training kat situ sehari jer pon.. selepas terjatuh, tergolek, biasakan ngan stage, esoknya tuh, kami perform.. huhu..

selepas perform!! huhu...


cantikkan baju kami?? huhu.. penat kot perform kat ctu... walaupun aircond pasang, tetap berpeluh... wuuu paling best, masa kitorg dok shok feeling2 artis, tangkap2 gambar, ada la beberapa orang yg suka tengok kami perform.. rasa bangga kot.. siap nak tangkap gambar lagi ngan kami.. sumpah rasa glamour jap.. hak3.. 

kami ada peminat yer... huhu~~

lpas kami dah perform tuh, ade la jamuan, lunch time dah masa tu... masa kat dewan makan tu, boleh kata hampir suma pandang kami.. sebab kami jer yang pkai baju camtu.. haha..makanan die pon not bad. sedap!! hoho

yang kat bawah tu, semut ke org?! O_o

performance kat klcc nih antara pengalaman paling berharga untuk aku.. tak semua orang bertuah dapat naik klcc nih, lagi2 buat persembahan depan orang2 yang agak besar dalam Petronas tu... pengalaman yang kita lalui, tak sama ngan orang lain.. masa dan waktu yang kita tempuhi, kita lakukan ngan aktiviti yang berbeza.. hargailah pengalaman, bersyukur ngan ape yang kita lalui.. guru yang paling baik adalah pengalaman... :) 

merenung di tingkat 41, menara petronas1.. :)

salam~~~










6 comments:

  1. mcm penari tradisional p nice jerw tgk lelaki pkai bju melayu

    ReplyDelete
  2. memang rekod pn.. menari di tempat paling tinggi.. penah kewp ade org wat show lebih dari 30 tingkat..hehehe.. ok r tu bro.. jeles tgok ko dpat naik menara uh

    ReplyDelete
  3. dina- xde profesional pon... still keras lagi.. nih 2nd show lpas blajar menari dua bulan... huhu

    ReplyDelete
  4. azmi, xde la rekod mana. kami menari baru separuh klcc tu, senior kami pernah menari kat puncak menara kl.. hhoho..

    ReplyDelete
  5. aik.. kat tadarus qur'an ada menari zapin?

    ReplyDelete